ארגון "הצלה יבנאל" הקים יחידת "סער" חרדית

אבי יעקב No Comments on ארגון "הצלה יבנאל" הקים יחידת "סער" חרדית

ביבנאל הקימו יחידת חילוץ והצלה חדשה תחת פיקוד העורף, שתתן מענה לחילוץ לכודים בשעת חירום • חבר המועצה אבי בן חמו: "יש כאן קידוש שם שמים שחרדים באים ומתנדבים ותורמים"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יחידת חילוץ והצלה חרדית בפיקוד העורף הוקמה ביבניאל.

רב סרן דניאל יהב, מפקד היקל"ר (יחידת קישור לרשות) של פיקוד העורף ביבנאל, פנה לאבי בן-חמו, המשנה לראש המועצה יו"ר ש"ס המקומית ויו"ר ארגון הצלה יבנאל, וביקש ממנו להקים יחידת סער מהקהילה החרדית שתהה כפופה לפיקוד העורף ולרשות המקומית.

הפנייה לקהילה החרדית נעשתה לאחר שרב סרן יהב במשך תקופה ארוכה פנה לתושבים רבים על מנת שיבואו להתנדב אך ההיענות הייתה דלה מאוד.

תפקידה של היחידה יהיה לתת מענה לחילוץ לכודים בעיתות חירום, כגון, רעידת אדמה קשה או מלחמה.

במערכת הביטחון בישראל קיימת הנחת עבודה שבזמנים כאלה כל יישוב צריך לדאוג לתושביו באופן עצמאי, לפחות בשלב הראשוני

אבי בן חמו נענה לאתגר והסכים להקים את היחידה. הוא גייס 20 מתנדבים מקהילת ברסלב בעלי מוטיבציה ומינה את ניסים הלאלי, מתנדב מצטיין בארגון הצלה יבנאל, למפקד היחידה.

פקע"ר הקצו משאבים וחברת ההדרכה "מגן" הגיעה ליבנאל והעבירה למתנדבים קורס מקיף למצבי חילוץ שונים.

בסיום הקורס בירך בן חמו את המתנדבים שנוספו לשורותיו ומינה את אחראי המתנדבים בארגון "הצלה יבנאל" שלומי פרץ לקלוט את המתנדבים החדשים בצורה הטובה ביותר.

בנוסף פנה בן חמו לראש המועצה וקיבל הבטחה מרוני שהיחידה תקבל גיבוי מלא מהרשות וכבר בקרוב יוזמנו עגלות סער מיוחדות עם כל הציוד הנדרש למתנדבים בחירום.

אבי בן חמו אמר ל"קול חי" כי "מיזמים אלו מוכיחים מעבר לכל ספק את יחודיותה ותרומתה של הקהילה החרדית ביבנאל. שהל אלו שתמיד נרתמים ומתנדבים למען כולם. כמו כן אני מתכוון בזמן הקרוב לפנות אל יו"ר ש"ס שר הפנים הרב אריה דרעי ולבדוק את האפשרות להטמיע את היחידה כחלק אינטגרלי ממערך שעת חירום ברשות המקומית. יש כאן קידוש שם שמים שחרדים באים ומתנדבים ותורמים ואנחנו צריכים לתמוך בזה בכל האפשרויות שעומדות לרשותנו".



0 תגובות